رد شدن به محتوای اصلی

صدور و تایید یک حکم اعدام همزمان با رهایی یک زندانی از چوبه دار

 

خبرگزاری هرانا – یک متهم به قتل توسط دادگاه کیفری تهران به اعدام محکوم و حکم صادره در دیوان عالی کشور تایید شد. همچنین، یک زندانی در سیرجان که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، در پی کسب رضایت اولیای دم از چوبه دار نجات یافت.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از اعتماد آنلاین، برای یک متهم به قتل در تهران حکم اعدام صادر شد.

رسیدگی به این پرونده سال ۹۹ در پی وقوع یک درگیری در ورامین آغاز شد. در این درگیری، دو مرد که به شدت مجروح شده بودند، پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست دادند.

پس از مدتی فردی به نام حمید بازداشت و پرونده وی جهت رسیدگی به دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد.

سپس متهم در جلسه دادگاه عنوان کرد: دوستم بهمن و برادرش بهروز مهمانی ترتیب دادند و من و سایر دوستان‌مان را به آنجا دعوت کردند. ما همگی با هم مشروب خوردیم اما بر سر گفتن «سلامتی»، من و مهران با هم درگیر شدیم. ما مست بودیم و درگیری میان ما بالا گرفت. همان موقع دوستم بهمن، مهران را سوار موتور کرد و او را  به خانه‌شان رساند تا درگیری تمام شود. من که عصبانی بودم همان موقع با عموی مهران به نام مجید تماس گرفتم و به او فحش دادم و گفتم همین امشب برادرزاده‌اش را ادب می‌کنم. همان موقع سوار وانت بهروز شدم و همراه او به سمت خانه آنها حرکت کردم. مهران که در همسایگی خانه عمویش زندگی می‌کرد و از حیاط صدای درگیری تلفنی عمویش و مرا شنیده بود با چوب به سر خیابان آمد و درگیری میان ما بالا گرفت. سایر شرکت‌کنندگان در میهمانی هم آنجا حضور داشتند. مهران با چوب حمله کرد و من با چاقو او و عمویش را زدم.

در پایان جلسه، قضات متهم را به دو بار اعدام محکوم کردند و حکم صادره در دیوان عالی کشور تایید شد.

سیرجان؛ رهایی یک زندانی از چوبه دار

به گزارش ایرنا، معاون حل اختلاف دادگستری کل استان کرمان از رهایی یک زندانی از چوبه دار در این استان خبر داد.

محمدامیر ابراهیمی در این خصوص گفت: فروردین ماه سال جاری مرد جوانی با همدستی دو نفر از اعضای خانواده خود به دلیل اختلاف خانوادگی، همسر خود را به قتل رساند و پس از رسیدگی پرونده، توسط مراجع قضایی به اعدام محکوم شد.

وی افزود: با تلاش‌ اعضای شورای حل اختلاف استان، مسئولان قضایی و خیرین محلی، این زندانی با اخذ رضایت اولیای دم از چوبه دار نجات یافت.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

کتاب چرا خدا وجود ندارد آرمین نوابی

دانلود کتاب چرا خدا وجود ندارد نوشته آرمین نوابی

تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت آگاه صادقی، شهروند بهائی

        خبرگزاری هرانا – آگاه صادقی، شهروند بهائی ساکن بوکان علیرغم گذشت حدود سه هفته از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در بازداشت بسر میبرد. بی خبری از وضعیت این شهروند، افزایش نگرانی های خانواده و نزدیکان وی را در پی داشته است. به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آگاه صادقی، شهروند بهائی کماکان در بازداشت بسر میبرد. یک منبع نزدیک به خانواده این شهروند بهائی ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “آقای صادقی حدود سه هفته پیش توسط نیروهای امنیتی در بوکان بازداشت شد. پیگیری نزدیکان این شهروند بهائی جهت کسب اطلاع از آخرین وضعیت و محل نگهداری وی تاکنون بی نتیجه بوده است، امری که به افزایش نگرانی های خانواده این شهروند منجر شده است.” بر اساس گزارشاتی که به دست هرانا رسیده است، ماموران پس از بازداشت این شهروند، به منزل شخصی وی مراجعه کرده و ضمن تفتیش محل، برخی از لوازم شخصی او و خانواده اش را ضبط کرده اند. شهروندان بهائی در ایران از آزادی‌های مرتبط به باورهای دینی محروم هستند، این محرومیت سیستماتیک در حالی است که طبق ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق

بهشت بهانه ای برای جهنم کردن دنیاست

چون درک و فهم ما از زندگی خیلی ناچیز هست و میدونیم که هر لحظه ممکنه یک مصیبتی به ما وارد بشه زندگی توی همچین شرایطی خیلی دشوار و نگران کننده هست و ما براش یک راه حل میسازیم مردم میرن از فال گیر ها و آخوندها میپرسن تا یک سرنخی از آینده بدست بیارن بعد دمبال این هستن که سرنوشت با اون ها رفتار رئوفانه ای داشته باشه یا اینکه از خدا میخوان که به اونها احساس امنیت کاذب میده که این به هیچ دردی نمیخوره