رد شدن به محتوای اصلی

صدور حکم اعدام برای یک متهم / پنج زندانی از چوبه دار رهایی یافتند

 



خبرگزاری هرانا – مردی در تهران از بابت اتهام قتل توسط دادگاه کیفری این استان به اعدام محکوم شد. همچنین، پنج زندانی در کرج، تهران و اهواز که پیشتر در پرونده هایی جداگانه از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، در پی کسب رضایت اولیای دم از چوبه دار نجات یافتند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از اعتماد آنلاین، یک مرد به اتهام  قتل توسط دادگاه کیفری استان تهران به اعدام محکوم شد.

براساس این گزارش، یک سال پیش، مردی به نام میثم که در یکی از کارخانه‌های تهران مشغول به کار بود، توسط همکارش جواد با ضربات چاقو به شدت زخمی شد و ساعاتی بعد بر اثر جراحات جان باخت. جواد که پس از ارتکاب جرم فرار کرده بود، چند روز بعد توسط پلیس دستگیر شد و به قتل اعتراف کرد.

در این گزارش آمده است که کیفرخواست علیه جواد صادر شد و پرونده به شعبه ۱۱ دادگاه کیفری استان تهران ارجاع گردید.

جواد در اعترافات خود گفت: “قصد کشتن میثم را نداشتم و ضربه من باعث مرگ او نشده است. مدتی قبل از حادثه مبلغ ۳۰۰ هزار تومان از میثم قرض گرفته بودم و قرار بود آن را برگردانم اما نتوانستم. میثم هر روز سراغ پولش را می‌گرفت. وقتی که دید نمی‌توانم برگردانم رفتارهای ناشایستی با من کرد و حرف‌هایی می‌زد که به‌شدت مرا تحقیر می‌کرد. روز حادثه من و میثم سر موضوع بدهی با هم جروبحث کردیم. من که به شدت عصبانی شده بودم یک ضربه چاقو به او زدم. ضربه‌ای که زدم واقعاً کشنده نبود. ضربه خیلی آرام زده شد.”

در نهایت بعد از گفته‌های متهم و وکیل مدافع او هیات قضات وارد شور شدند و متهم را به اعدام محکوم کردند.

سه زندانی در کرج از اعدام رهایی یافتند

به گزارش ایرنا، مدیرمجتمع ندامتگاهی قزلحصار کرج اعلام کرد که سه نفر زندانی در این ندامتگاه که پیشتر به اعدام محکوم شده یودند، با کسب رضایت اولیای دم از اعدام رهایی یافتند.

الله کرم عزیزی در ادامه گفت: این محکومان بین ۶ تا ۱۱ سال تحمل کیفر کردند.

یک محکوم به اعدام از چوبه دار نجات یافت

به گزارش ایرنا، رییس توسعه حل اختلاف خوزستان، از رهایی یک زندانی محکوم به اعدام در اهواز پس از ۲۹ سال خبر داد.

عبدالحمید امانت بهبهانی در این خصوص گفت: این زندانی به جرم قتل در اهواز به اعدام محکوم شده بود و پس از تلاش‌های فراوان بزرگان و مصلحین، اخیرا اولیای دم رضایت دادند و او از اعدام نجات یافت.

یک زندانی در تهران از اعدام رهایی یافت

به گزارش رکنا، این زندانی محکوم به اعدام پس از تحمل ۹ سال حبس، با جلب رضایت از اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.

بر اساس این گزارش، این متهم در حصارک کرج در سال ۸۶ از بابت اتهام قتل همسر ۱۸ ساله خود با ضربات چاقو بازداشت شد.

سپس مرتضی در خرداد سال ۸۷ پس از اعتراف به قتل فرزانه در شعبه ۷۴ دادگاه کیفری استان تهران به اعدام با پرداخت تفاضل دیه از سوی خانواده اولیای دم محکوم شد که این حکم در شعبه ۱۱ دیوان عالی کشور مورد تایید قرار گرفت.

با تایید حکم اعدام پرونده به شعبه چهارم اجرای احکام دادسرای امور جنایی تهران ارسال شد و در حالیکه قرار بود به زودی این حکم به اجرا برسد خانواده فرزانه با حضور در دادسرای ناحیه ۲۷ تهران حاضر به بخشیده شدن قاتل دخترشان شدند.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

کتاب چرا خدا وجود ندارد آرمین نوابی

دانلود کتاب چرا خدا وجود ندارد نوشته آرمین نوابی

تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت آگاه صادقی، شهروند بهائی

        خبرگزاری هرانا – آگاه صادقی، شهروند بهائی ساکن بوکان علیرغم گذشت حدود سه هفته از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در بازداشت بسر میبرد. بی خبری از وضعیت این شهروند، افزایش نگرانی های خانواده و نزدیکان وی را در پی داشته است. به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آگاه صادقی، شهروند بهائی کماکان در بازداشت بسر میبرد. یک منبع نزدیک به خانواده این شهروند بهائی ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “آقای صادقی حدود سه هفته پیش توسط نیروهای امنیتی در بوکان بازداشت شد. پیگیری نزدیکان این شهروند بهائی جهت کسب اطلاع از آخرین وضعیت و محل نگهداری وی تاکنون بی نتیجه بوده است، امری که به افزایش نگرانی های خانواده این شهروند منجر شده است.” بر اساس گزارشاتی که به دست هرانا رسیده است، ماموران پس از بازداشت این شهروند، به منزل شخصی وی مراجعه کرده و ضمن تفتیش محل، برخی از لوازم شخصی او و خانواده اش را ضبط کرده اند. شهروندان بهائی در ایران از آزادی‌های مرتبط به باورهای دینی محروم هستند، این محرومیت سیستماتیک در حالی است که طبق ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق

بهشت بهانه ای برای جهنم کردن دنیاست

چون درک و فهم ما از زندگی خیلی ناچیز هست و میدونیم که هر لحظه ممکنه یک مصیبتی به ما وارد بشه زندگی توی همچین شرایطی خیلی دشوار و نگران کننده هست و ما براش یک راه حل میسازیم مردم میرن از فال گیر ها و آخوندها میپرسن تا یک سرنخی از آینده بدست بیارن بعد دمبال این هستن که سرنوشت با اون ها رفتار رئوفانه ای داشته باشه یا اینکه از خدا میخوان که به اونها احساس امنیت کاذب میده که این به هیچ دردی نمیخوره