رد شدن به محتوای اصلی

تعیین زمان دادگاه رسیدگی به اتهامات محسن لرستانی، خواننده ایرانی

خبرگزاری هرانا – دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات محسن لرستانی، خواننده پاپ ایرانی در تاریخ ۱ تیرماه برگزار خواهد شد. پیش از این دو جلسه دادگاه رسیدگی به این پرونده در مهرماه و بهمن‌ماه سال گذشته برگزار شده است. محسن لرستانی پیشتر در تاریخ ۱۲ اسفندماه سال ۹۷، با شکایت مدعی العموم در منزل مادرش در تهران بازداشت و پرونده او با صدور کیفرخواست به اتهام «افساد فی الارض» به دادگاه انقلاب تهران ارسال شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از رکنا، محسن لرستانی خواننده پاپ ایرانی قرار است به همراه ۳ تن دیگر به اتهام فساد اخلاقی، اول تیرماه محاکمه شود.

بر اساس این گزارش او متهم ردیف دوم پرونده است و علاوه بر او ۳ متهم دیگر هم در این پرونده حضور دارند که آن‌ها هم با توجه به افزایش میزان وثیقه شان به زندان منتقل شدند.

روز دوشنبه ۷ بهمن‌ماه ۱۳۹۸، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات محسن لرستانی، خواننده ایرانی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد.

بر اساس این گزارش آقای لرستانی با لباس زندان و ماسک در دادگاه حاضر شده است.

محسن لرستانی پیش از این نیز دستکم دو بار بدون اطلاع وکلایش به دادگاه برده شده بود. اتفاقی که اعتراض کاظم حسینی، وکیل مدافع او را در پی داشت.

محسن لرستانی پیشتر در تاریخ ۱۲ اسفندماه سال ۹۷، با شکایت مدعی العموم در منزل مادرش در سعادت آباد تهران بازداشت شد و از آن زمان تاکنون در زندان به سر می‌برد.

پرونده آقای لرستانی پس از بازداشت، با صدور کیفرخواست به اتهام «افساد فی الارض» به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران ارسال شده بود. پذیرش عنوان اتهامی مطرح شده علیه این شهروند از سوی دادگاه می‌تواند حکم اعدام را برای وی در پی داشته باشد.

لازم به ذکر است که در مهرماه سال ۹۸، اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده این خواننده ایرانی در دادگاه انقلاب تهران برگزار شده بود.

پیشتر کاظم حسینی، وکیل مدافع محسن لرستانی اعلام کرده بود که موکلش به علت ایجاد و مدیریت گروه اینستاگرامی ویژه افراد تراجنسی با این اتهام مواجه شده است.

طبق گفته آقای حسینی، متهمین اصلی پرونده آقای لرستانی، نظامی هستند و اتهام‌های مطرح‌شده درباره وی شائبه پرستوهای ترنس را تداعی می‌نماید. عبارت «پرستو» درباره کسانی رایج است که از طریق رابطه جنسی افراد را در دام دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی می‌اندازند.

این وکیل دادگستری به “ادعاهای نفوذ متهمان نظامی پرونده در مجموعه حفاظتی‌ شخصیت‌های طراز اول” اشاره کرده و می‌گوید با توجه به “اشراف شدید نهادهای حفاظتی ارگان‌های نظامی از فعالیت‌های نیروهای نظامی تحت امر وجهه امنیتی پرونده” پررنگ می‌شود و در عین حال “نمی‌توان آقای لرستانی را با چنین شبکه‌ای مرتبط دانست”.

گفتنی است که متهم ردیف اول این پرونده “بچه محل” محسن لرستانی در کرمانشاه بوده و رابطه آقای لرستانی با این فرد نیز بر همین مبنا است.

در ماده ۲۸۶ قانون مجازات اسلامی در رابطه با افساد فی الارض و مجازات آن آمده است: «هرکس به‌طور گسترده، مرتکب جنایت علیه تمامیت جسمانی افراد، جرائم علیه امنیت داخلی یا خارجی کشور، نشر اکاذیب، اخلال در نظام اقتصادی کشور، احراق و تخریب، پخش مواد سمی و میکروبی و خطرناک یا دایر کردن مراکز فساد و فحشا یا معاونت در آنها گردد به گونه‌ای که موجب اخلال شدید در نظم عمومی کشور، ناامنی یا ورود خسارت عمده به تمامیت جسمانی افراد یا اموال عمومی و خصوصی، یا سبب اشاعه فساد یا فحشا در حد وسیع گردد مفسد فی‌الارض محسوب و به اعدام محکوم می‌گردد.

نوشته تعیین زمان دادگاه رسیدگی به اتهامات محسن لرستانی، خواننده ایرانی اولین بار در خبرگزاری هرانا پدیدار شد.



source https://www.hra-news.org/2020/hranews/a-24558/

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

کتاب چرا خدا وجود ندارد آرمین نوابی

دانلود کتاب چرا خدا وجود ندارد نوشته آرمین نوابی

اولین اعتصاب در سال جدید؛ کارگران راه آهن خراسان دست از کار کشیدند

    کارگران خط و ابنیه فنی در کرمان. آرشیو    کارگران راه آهن خراسان روز چهارشنبه اول فروردین، به دلیل پرداخت نشدن حقوق و مزایای خود دست از کار کشیدند تا عملا نخستین اعتصاب کارگری در سال جدید را رقم بزنند. کانال تلگرامی کارگران و کارکنان نگهداری خط و ابنیه فنی راه آهن نوشت که حقوق و مزایای آخر سال این کارکنان پرداخت نشده و با قرار گرفتن در ماه رمضان و ایام نوروز، آنها با مشکلات متعددی روبرو شده‌اند. مشکلات کارگران راه‌آهن تنها مربوط به یک استان خاص نیست و در بسیاری از استان‌ها این روند حاکم است. در این ارتباط، خبرگزاری ایلنا روز ۲۴ اسفند سال ۱۴۰۲ اعلام کرده بود که شماری از کارگران پیمانکاری شاغل راه‌آهن که در بخش نگهداری از خطوط ریلی کار می‌کنند، می‌گویند: «بخشی از حقوق ماه گذشته را طلبکاریم و در عین حال، با سپری شدن روز مرد، عید مبعث و ۲۲ بهمن خبری از پرداخت مزایای این ایام نیست.» ایلنا تاکید کرده بود آن‌ها خواستار رفع تبعیض در پاداش، حقوق و مزایای مزدی نسبت به کارگران رسمی و قرارداد مستقیم هستند. آن گونه که گزارش‌ها نشان می‌دهد، کارگران پیمانی راه آهن از مزد کمتر و شمار

حقوق پایمال شده مردم قشقایی

حقوق پایمال مردم قشقایی ها در بخش اول نگاهی بسیار مختصر به تاریخ قشقایی ها می اندازم و به معرفی ایل قشقایی می پردازم و در بخش دوم به حقوق سلب شده قشقایی ها توسط دولت جمهوری اسلامی ایران خواهم پرداخت. مردم قشقایی در تاریخ معاصر ایران قشقایی ها ترک زبان هستند و به گویشی از زبان های اغوز غربی تکلم می کنند، مرکز اصلی ایل قشقایی در استان فارس است.