رد شدن به محتوای اصلی

روزنامه تایمز: جمهوری اسلامی حداقل ۲۰۰ میلیون پوند به حماس پرداخته است

یحیی سنوار، رهبر حماس در غزه 
یحیی سنوار، رهبر حماس در غزه

 اسناد کشف شده از رهبران حماس، که حمله تروریستی ۱۵ مهر به اسرائیل را طراحی کردند، پرداخت حداقل ۲۰۰ میلیون پوند از سوی جمهوری اسلامی به این گروه شبه نظامی فلسطینی را نشان می‌دهد.

به گزارش روزنامه تایمز چاپ لندن، براساس نامه‌های رد و بدل شده میان رهبران حماس جمهوری اسلامی این مبلغ را از سال ۱۳۹۳ در اختیار گروه حماس قرار داده است.

ایالات متحده آمریکا، بریتانیا، اتحادیه اروپا، ژاپن، اسرائیل، و شمار دیگری از کشورها حماس را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داده‌‌اند. حماس تحت حمایت جمهوری اسلامی قرار دارد.

یک نامه که ظاهراً در سال ۱۳۹۹ توسط مروان عیسی، از مقامات ارشد شاخه مسلح حماس، به یحیی سنوار، رهبر این گروه در غزه، نوشته شده است، جدولی از پرداخت‌های جمهوری اسلامی به مبلغ ۱۵۴ میلیون دلار به حماس را نشان می‌دهد.

نامه دست‌نویس دوم در آبان ۱۴۰۰، دریافت حداقل ۶۸ میلیون دلار را نشان می‌دهد و به کمک‌های مورد انتظار بیشتری نیز اشاره می‌کند.

ارتش اسرائیل که گفته می‌شود این نامه‌ها را در جریان عملیات اخیر خود در غزه کشف کرده است، به نشریه «تایمز» گفت که این اسناد «حمایت مالی سیستماتیک جمهوری اسلامی از گروه حماس» را پیش از حمله ۱۵ مهر که باعث شروع جنگ شد، اثبات می‌کند.

به گفته ارتش اسرائیل، این وجوه از طریق یک سیستم پیچیده به حساب‌های حماس در غزه منتقل شده است. در جریان این فرآیند، اعضای نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مبالغ هنگفتی پول نقد را به نمایندگان حماس در لبنان تحویل می‌دهند.

این پول در بیروت از طریق شبکه‌ای از صرافی‌ها و با استفاده از شرکت‌های پوششی، ارزهای دیجیتال، تراکنش‌های حمل و نقل، و طرح‌های اعتباری، به خزانه حماس در نوار غره منتقل می‌شود.

این اسناد کشف شده، جزئیات پرداخت مستقیم پول به چندین مقام ارشد حماس از جمله مروان عیسی، یحیی سنوار، و همچنین اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس، و محمد الضیف، از فرماندهان نظامی این گروه، را نشان می‌دهد که همگی در طراحی حمله تروریستی ۱۵ مهر مشارکت داشتند.

 

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

کتاب چرا خدا وجود ندارد آرمین نوابی

دانلود کتاب چرا خدا وجود ندارد نوشته آرمین نوابی

اولین اعتصاب در سال جدید؛ کارگران راه آهن خراسان دست از کار کشیدند

    کارگران خط و ابنیه فنی در کرمان. آرشیو    کارگران راه آهن خراسان روز چهارشنبه اول فروردین، به دلیل پرداخت نشدن حقوق و مزایای خود دست از کار کشیدند تا عملا نخستین اعتصاب کارگری در سال جدید را رقم بزنند. کانال تلگرامی کارگران و کارکنان نگهداری خط و ابنیه فنی راه آهن نوشت که حقوق و مزایای آخر سال این کارکنان پرداخت نشده و با قرار گرفتن در ماه رمضان و ایام نوروز، آنها با مشکلات متعددی روبرو شده‌اند. مشکلات کارگران راه‌آهن تنها مربوط به یک استان خاص نیست و در بسیاری از استان‌ها این روند حاکم است. در این ارتباط، خبرگزاری ایلنا روز ۲۴ اسفند سال ۱۴۰۲ اعلام کرده بود که شماری از کارگران پیمانکاری شاغل راه‌آهن که در بخش نگهداری از خطوط ریلی کار می‌کنند، می‌گویند: «بخشی از حقوق ماه گذشته را طلبکاریم و در عین حال، با سپری شدن روز مرد، عید مبعث و ۲۲ بهمن خبری از پرداخت مزایای این ایام نیست.» ایلنا تاکید کرده بود آن‌ها خواستار رفع تبعیض در پاداش، حقوق و مزایای مزدی نسبت به کارگران رسمی و قرارداد مستقیم هستند. آن گونه که گزارش‌ها نشان می‌دهد، کارگران پیمانی راه آهن از مزد کمتر و شمار

حقوق پایمال شده مردم قشقایی

حقوق پایمال مردم قشقایی ها در بخش اول نگاهی بسیار مختصر به تاریخ قشقایی ها می اندازم و به معرفی ایل قشقایی می پردازم و در بخش دوم به حقوق سلب شده قشقایی ها توسط دولت جمهوری اسلامی ایران خواهم پرداخت. مردم قشقایی در تاریخ معاصر ایران قشقایی ها ترک زبان هستند و به گویشی از زبان های اغوز غربی تکلم می کنند، مرکز اصلی ایل قشقایی در استان فارس است.