رد شدن به محتوای اصلی

کاخ سفید: به جمهوری اسلامی هشدار داده‌ایم به بهانه «اقدام تلافی‌جویانه» به پرسنل و تأسیسات آمریکا حمله نکند

 

 

 کارین ژان پییٍر

                     کارین ژان پییٍر

 کارین ژان پییر، سخنگوی کاخ سفید، در کنفرانس خبری پنج‌شنبه ۲۳ فروردین درباره احتمال حمله تلافی‌جویانه جمهوری اسلامی در واکنش به حمله منتسب به اسرائیل به کنسولگری‌اش در دمشق تاکید کرد که آمریکا نمی‌خواهد درگیری‌ها در منطقه گسترش یابد.

او افزود: «بدیهی است که ما نمی‌خواهیم این درگیری گسترش یابد. ما به ایران خیلی واضح گفته‌ایم که در حمله دمشق دخالتی نداشتیم. ما آن را به ایران اطلاع دادیم و به ایران هشدار دادیم که از این حمله به عنوان بهانه‌ای برای تشدید تنش بیشتر در منطقه یا حمله به تأسیسات یا پرسنل آمریکا استفاده نکند. من وارد جزئیات نخواهم شد، اما ما موضع‌مان را بسیار واضح گفته‌ایم.»

سخنگوی کاخ سفید ادامه داد: «شما دیروز مراتب نگرانی رئیس‌جمهوری را در کنفرانس خبری شنیدید. او تأکید کرد که حمایت ما از اسرائیل - به‌ویژه در مواجهه با تهدیدهای اخیر ایران - همواره آهنین است.»

ژان پی‌یر در پاسخ به پرسشی در مورد احتمال عملیات مشترک آمریکا و شرکایش علیه ایران، گفت: «بدون این که وارد فرضیات بشوم، ما موضعمان را خیلی واضح به ایران منتقل کردیم. ما شفاف گفته‌ایم که از امنیت اسرائیل پشتیبانی می‌کنیم. تغییری در موضع ما ایجاد نشده است و من وارد جزئیات عملیاتی نخواهم شد.»

سخنگوی کاخ سفید همچنین حاضر نشد درباره مأموریت ژنرال مایکل کوریلا، فرمانده سنتکام، در سفرش به اسرائیل که قرار است پنج‌شنبه انجام شود، توضیحاتی ارائه کند.

برخی از رسانه‌ها از هماهنگی پاسخ آمریکا و اسرائیل به حملات احتمالی جمهوری اسلامی با مقامات اسرائیل به عنوان هدف اصلی این مقام ارشد نظامی آمریکا در منطقه خبر داده‌اند.

جو بایدن روز گذشته در کنفرانس خبری کاخ سفید تأکید کرد که حمایت ایالات متحده از امنیت اسرائیل «آهنین» است و این مسئله را در تازه‌ترین تماسش با نخست‌وزیر اسرائیل به او گفته است.

نشریه اکسیوس در گزارشی نوشت که برت مک‌گرگ، معاون مشاور امنیت ملی کاخ سفید در امور خاورمیانه، با وزیران خارجه عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر و عراق تماس گرفته و از آنها خواسته است پیامی را به ایران برسانند.

بنا بر این گزارش او از این مقامات خواسته است از ایران بخواهند پس از حمله هوایی منتسب به اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، تنش‌ها را با اسرائیل کاهش دهد.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه اعلام کرد وزیران امور خارجه عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر، و عراق تلفنی با حسین امیر عبداللهیان بدون وارد شدن به جزئیات درباره مسائل منطقه‌ای گفت‌وگو کردند.

تهران اسرائیل و آمریکا را مقصران حمله به ساختمان کنسولگری خود که منجر به کشته شدن تنی چند از فرماندهان نیروی قدس سپاه پاسداران در سوریه و لبنان شد، می داند.

مقامات اسرائیلی می‌گویند که برای مقابله با حمله مستقیم احتمالی بی‌سابقه از سوی ایران و یا گروه‌های نیابتی‌اش با استفاده از موشک‌های بالستیک، پهپادها و موشک‌های کروز علیه کشورشان آماده هستند.

 

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

کتاب چرا خدا وجود ندارد آرمین نوابی

دانلود کتاب چرا خدا وجود ندارد نوشته آرمین نوابی

اولین اعتصاب در سال جدید؛ کارگران راه آهن خراسان دست از کار کشیدند

    کارگران خط و ابنیه فنی در کرمان. آرشیو    کارگران راه آهن خراسان روز چهارشنبه اول فروردین، به دلیل پرداخت نشدن حقوق و مزایای خود دست از کار کشیدند تا عملا نخستین اعتصاب کارگری در سال جدید را رقم بزنند. کانال تلگرامی کارگران و کارکنان نگهداری خط و ابنیه فنی راه آهن نوشت که حقوق و مزایای آخر سال این کارکنان پرداخت نشده و با قرار گرفتن در ماه رمضان و ایام نوروز، آنها با مشکلات متعددی روبرو شده‌اند. مشکلات کارگران راه‌آهن تنها مربوط به یک استان خاص نیست و در بسیاری از استان‌ها این روند حاکم است. در این ارتباط، خبرگزاری ایلنا روز ۲۴ اسفند سال ۱۴۰۲ اعلام کرده بود که شماری از کارگران پیمانکاری شاغل راه‌آهن که در بخش نگهداری از خطوط ریلی کار می‌کنند، می‌گویند: «بخشی از حقوق ماه گذشته را طلبکاریم و در عین حال، با سپری شدن روز مرد، عید مبعث و ۲۲ بهمن خبری از پرداخت مزایای این ایام نیست.» ایلنا تاکید کرده بود آن‌ها خواستار رفع تبعیض در پاداش، حقوق و مزایای مزدی نسبت به کارگران رسمی و قرارداد مستقیم هستند. آن گونه که گزارش‌ها نشان می‌دهد، کارگران پیمانی راه آهن از مزد کمتر و شمار

حقوق پایمال شده مردم قشقایی

حقوق پایمال مردم قشقایی ها در بخش اول نگاهی بسیار مختصر به تاریخ قشقایی ها می اندازم و به معرفی ایل قشقایی می پردازم و در بخش دوم به حقوق سلب شده قشقایی ها توسط دولت جمهوری اسلامی ایران خواهم پرداخت. مردم قشقایی در تاریخ معاصر ایران قشقایی ها ترک زبان هستند و به گویشی از زبان های اغوز غربی تکلم می کنند، مرکز اصلی ایل قشقایی در استان فارس است.