رد شدن به محتوای اصلی

لوفت‌هانزا به صدای آمریکا: پروازهای ایران تا جمعه ٣١ فروردین تعلیق شده‌اند

 

 

هواپیماهای شرکت لوفت‌هانزا

 

 همزمان با شدت‌گیری احتمال رویارویی نظامی جمهوری اسلامی و اسرائیل، شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزا روز جمعه ۲۴ فروردین به بخش فارسی صدای آمریکا گفت پس از «ارزیابی‌های دقیق» تعلیق پروازهای خود از مبدا تهران و به مقصد تهران را تا روز جمعه ٣١ فروردین تمدید کرده است.

لوفت‌هانزا در این پاسخ اختصاصی مکتوب به صدای آمریکا گفت طی این مدت از آسمان ایران هم استفاده نخواهد کرد.

این شرکت هواپیمایی حامل پرچم آلمان در بخش دیگری از این مکاتبه به صدای آمریکا گفت تا روز سه‌شنبه ٢٨ فروردین، پروازها از مبدا و به مقصد امان، پایتخت اردن، در طول روزها انجام می‌شود و بدین‌ترتیب خدمه هواپیماهای متعلق به آن بدون توقف شبانه مستقیما به فرانکفورت باز خواهند گشت.

لوفت‌هانزا در ادامه با تاکید بر این که امنیت مسافران و خدمه «اولویت اصلی» آن هستند، افزوده که تنها به ارزیابی‌های دولتی اتکا نمی‌کند بلکه وضعیت امنیتی کنونی را نیز ارزیابی می‌کند و سپس تصمیمات خود را می‌گیرد.

تمدید مجدد تعلیق پروازها از مبدا و به مقصد ایران توسط لوفت‌هانزا پس از آن صورت گرفت که این شرکت روز پنجشنبه ٢٣ فروردین به بخش فارسی صدای آمریکا گفته بود پس از ارزیابی دقیق، تعلیق پروازهای خود از مبدا و به مقصد تهران را تا روز یکشنبه ۲۶ فروردین تمدید کرده است.

این در حالی است که در پی انتشار خبر پاسخ شرکت لوفت‌هانزا به صدای آمریکا مبنی بر توقف کلیه پروازهای خود به مقصد و از مبدا ایران، این شرکت در ایمیل اختصاصی دیگری به خبرنگار صدای آمریکا گفته بود که درباره ادامه تعلیق پروازها با بررسی شرایط به صورت «روزانه» تصمیم‌گیری خواهد کرد.

یک سخنگوی این شرکت به صدای آمریکا گفته بود: «با توجه به شرایط کنونی در خاورمیانه، لوفت‌هانزا این تصمیم‌ را اتخاذ کرده است.» وی افزوده بود: «ما مرتب وضعیت خاورمیانه را زیر نظر داریم و با مقامات در تماس نزدیک هستیم، امنیت و ایمنی میهمانان و اعضای خدمه ما برای لوفت‌هانزا در اولویت است.»

بخش فارسی صدای آمریکا با خطوط هواپیمایی خارجی فعال در ایران تماس گرفته و به محض دریافت پاسخ، آن را به اطلاع مخاطبان خود خواهد رساند.

تمدید مجدد تعلیق پروازهای لوفت‌هانزا به ایران و از ایران در حالی است که شبکه خبری سی‌بی‌اس به نقل از دو مقام آمریکایی گزارش داد جمهوری اسلامی ممکن است روز جمعه حمله گسترده‌ای را علیه اسرائیل انجام دهد.

همچنین خبرگزاری بلومبرگ روز جمعه به نقل از «افراد مطلع از ارزیابی‌های اطلاعاتی غربی» گزارش داد که اسرائیل آماده حمله «مستقیم و بی‌سابقه» جمهوری اسلامی علیه اهداف دولتی خود می‌شود.

این منابع اطلاعاتی افزوده‌اند که ممکن است طی ۴۸ ساعت آینده، جمهوری اسلامی حملات خود را با استفاده از پهپادها و موشک‌های نقطه‌زن انجام دهد.

به گفته منابع مزبور، ایالات متحده همزمان با تشدید فعالیت‌های دیپلماتیک خود به منظور مهار تنش‌ها، در حال آماده‌سازی دفاعی است و دارایی‌های نظامی بیشتری را به منطقه منتقل کرده است.

پس از کشته شدن قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس در دی‌ ۱۳۹۸ و حمله متقابل موشکی سپاه پاسداران به پایگاه‌های آمریکا در عراق بود، پرواز پی‌اس ۷۵۲ هواپیمایی اوکراین با موشک‌های سپاه پاسداران سرنگون و همه ۱۷۶ سرنشین آن کشته شدند.

آن فاجعه باعث شد شرکت‌های هواپیمایی وقتی تنش در منطقه از حدی بالاتر می‌رود، تدابیر ایمنی و امنیتی ویژه‌ای اتخاذ می‌کنند.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

کتاب چرا خدا وجود ندارد آرمین نوابی

دانلود کتاب چرا خدا وجود ندارد نوشته آرمین نوابی

اولین اعتصاب در سال جدید؛ کارگران راه آهن خراسان دست از کار کشیدند

    کارگران خط و ابنیه فنی در کرمان. آرشیو    کارگران راه آهن خراسان روز چهارشنبه اول فروردین، به دلیل پرداخت نشدن حقوق و مزایای خود دست از کار کشیدند تا عملا نخستین اعتصاب کارگری در سال جدید را رقم بزنند. کانال تلگرامی کارگران و کارکنان نگهداری خط و ابنیه فنی راه آهن نوشت که حقوق و مزایای آخر سال این کارکنان پرداخت نشده و با قرار گرفتن در ماه رمضان و ایام نوروز، آنها با مشکلات متعددی روبرو شده‌اند. مشکلات کارگران راه‌آهن تنها مربوط به یک استان خاص نیست و در بسیاری از استان‌ها این روند حاکم است. در این ارتباط، خبرگزاری ایلنا روز ۲۴ اسفند سال ۱۴۰۲ اعلام کرده بود که شماری از کارگران پیمانکاری شاغل راه‌آهن که در بخش نگهداری از خطوط ریلی کار می‌کنند، می‌گویند: «بخشی از حقوق ماه گذشته را طلبکاریم و در عین حال، با سپری شدن روز مرد، عید مبعث و ۲۲ بهمن خبری از پرداخت مزایای این ایام نیست.» ایلنا تاکید کرده بود آن‌ها خواستار رفع تبعیض در پاداش، حقوق و مزایای مزدی نسبت به کارگران رسمی و قرارداد مستقیم هستند. آن گونه که گزارش‌ها نشان می‌دهد، کارگران پیمانی راه آهن از مزد کمتر و شمار

حقوق پایمال شده مردم قشقایی

حقوق پایمال مردم قشقایی ها در بخش اول نگاهی بسیار مختصر به تاریخ قشقایی ها می اندازم و به معرفی ایل قشقایی می پردازم و در بخش دوم به حقوق سلب شده قشقایی ها توسط دولت جمهوری اسلامی ایران خواهم پرداخت. مردم قشقایی در تاریخ معاصر ایران قشقایی ها ترک زبان هستند و به گویشی از زبان های اغوز غربی تکلم می کنند، مرکز اصلی ایل قشقایی در استان فارس است.