رد شدن به محتوای اصلی

حمیده زراعی در زندان لاکان رشت دست به اعتصاب زد

خبرگزاری هرانا – حمیده زراعی، شهروند معترض به حجاب اجباری، در اعتراض به تداوم بازداشت خود در زندان لاکان رشت، دست به اعتصاب غذا زد. وی در تاریخ شانزدهم خردادماه پس از حضور در شعبه سیزدهم دادگاه انقلاب رشت بازداشت شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حمیده زراعی، شهروند معترض به حجاب اجباری که در چهارمین روز بازداشت خود در زندان لاکان رشت به سر میبرد، دست به اعتصاب زد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده خانم زراعی ضمن تایید این موضوع به هرانا گفت: “حمیده پیشتر اعلام کرده بود که اگر تا روز شنبه نوزدهم خردادماه از زندان آزاد نشود، دست به اعتصاب میزند. امروز خواهر وی جهت ملاقات با خانم زراعی در زندان لاکان رشت حضور یافت، اما از این اقدام ممانعت به عمل آمد.”

حمیده زراعی اخیرا جهت ارائه پاره ای از توضیحات به شعبه سیزدهم دادگاه انقلاب رشت احضار شده بود. او روز چهارشنبه هفته گذشته پس از حضور در این مرجع قضایی بازداشت و به زندان لاکان رشت منتقل شد.

در خصوص دلیل احضار خانم زراعی به مرجع قضایی مذکور گفتنی است، پس از اجرای حکم دو سال تبعید وی به شهرستان رشت، او موظف شده بود که در فواصل زمانی سه روزه، در کلانتری ۱۴ گلسار این شهر اعلام حضور کند. پس از چندبار مراجعه حمیده زراعی به مقر انتظامی مورد اشاره، ماموران کلانتری حضور خانم زراعی در این محل را مشروط به پوشیدن چادر کرده بودند، امری که مخالفت این زن معترض به حجاب اجباری را به همراه داشت. سرانجام رئیس کلانتری از او خواست که از حضور مجدد در این محل خودداری کند. خانم زراعی نهایتا در پی امتناع از اعلام حضور مبنی بر تداوم سکونت در شهری که به آن تبعید شده است، به شعبه سیزدهم دادگاه انقلاب رشت احضار شد.

حمیده زراعی در تاریخ هشتم خردادماه سال ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت و به زندان کچویی کرج منتقل شده بود.

او در تاریخ بیست و پنجم آبان ماه همان سال، توسط شعبه یکم دادگاه انقلاب شهرستان کرج به ریاست قاضی موسی آصف‌ الحسینی به یک سال حبس، دو سال تبعید به رشت، دو سال ممنوعیت خروج از کشور و دو سال منع از حضور در فضای مجازی محکوم شد. نهایتا حکم یک سال زندان خانم زراعی در پی تسلیم به رای، به ۹ ماه حبس کاهش یافت. سرانجام وی مورخ سوم اسفندماه سال گذشته پس از پایان دوران حبس خود از زندان کچویی کرج آزاد شد، آزادی که همزمان با اجرای حکم دو سال تبعید به شهرستان رشت صورت گرفت.

حمیده زراعی پیشتر نیز در رابطه با اعتراضات سراسری ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در تاریخ ۱۸ بهمن ماه همان سال به دنبال صدور بخشنامه “عفو” از زندان کچویی کرج آزاد شده بود.

 

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

کتاب چرا خدا وجود ندارد آرمین نوابی

دانلود کتاب چرا خدا وجود ندارد نوشته آرمین نوابی

تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت آگاه صادقی، شهروند بهائی

        خبرگزاری هرانا – آگاه صادقی، شهروند بهائی ساکن بوکان علیرغم گذشت حدود سه هفته از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در بازداشت بسر میبرد. بی خبری از وضعیت این شهروند، افزایش نگرانی های خانواده و نزدیکان وی را در پی داشته است. به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آگاه صادقی، شهروند بهائی کماکان در بازداشت بسر میبرد. یک منبع نزدیک به خانواده این شهروند بهائی ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “آقای صادقی حدود سه هفته پیش توسط نیروهای امنیتی در بوکان بازداشت شد. پیگیری نزدیکان این شهروند بهائی جهت کسب اطلاع از آخرین وضعیت و محل نگهداری وی تاکنون بی نتیجه بوده است، امری که به افزایش نگرانی های خانواده این شهروند منجر شده است.” بر اساس گزارشاتی که به دست هرانا رسیده است، ماموران پس از بازداشت این شهروند، به منزل شخصی وی مراجعه کرده و ضمن تفتیش محل، برخی از لوازم شخصی او و خانواده اش را ضبط کرده اند. شهروندان بهائی در ایران از آزادی‌های مرتبط به باورهای دینی محروم هستند، این محرومیت سیستماتیک در حالی است که طبق ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق

بهشت بهانه ای برای جهنم کردن دنیاست

چون درک و فهم ما از زندگی خیلی ناچیز هست و میدونیم که هر لحظه ممکنه یک مصیبتی به ما وارد بشه زندگی توی همچین شرایطی خیلی دشوار و نگران کننده هست و ما براش یک راه حل میسازیم مردم میرن از فال گیر ها و آخوندها میپرسن تا یک سرنخی از آینده بدست بیارن بعد دمبال این هستن که سرنوشت با اون ها رفتار رئوفانه ای داشته باشه یا اینکه از خدا میخوان که به اونها احساس امنیت کاذب میده که این به هیچ دردی نمیخوره