رد شدن به محتوای اصلی

عدم رسیدگی پزشکی؛ گزارشی از آخرین وضعیت رضوانه احمد خان بیگی در زندان اوین

خبرگزاری هرانا – رضوانه احمد خان بیگی، فعال مدنی در حال تحمل دوران محکومیت خود در زندان اوین است. خانم احمد خان بیگی که اکنون ششمین ماه از دوران بارداری خود را سپری میکند و از بیماری صرع رنج میبرد، از رسیدگی پزشکی مناسب و اعزام به بیمارستان محروم مانده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، رضوانه احمد خان بیگی، فعال مدنی محبوس در زندان اوین از رسیدگی مناسب پزشکی محروم مانده است.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این زندانی ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “خانم احمد خان بیگی از بیماری صرع رنج میبرد و اکنون ششمین ماه از دوران بارداری خود را در زندان سپری میکند، رضوانه تنها یک‌بار در سومین ماه بارداری برای انجام سونوگرافی به بیمارستان منتقل شد و از آن زمان تاکنون، از رسیدگی پزشکی تخصصی محروم مانده است. خانواده این زندانی به شدت نگران سلامت جسمانی خانم احمد خان بیگی و فرزندش هستند و از مسئولان زندان انتظار دارند که شرایط رسیدگی پزشکی مناسب با وضعیت او را برای وی فراهم آورند.”

رضوانه احمدخان بیگی در تاریخ بیست و هفتم شهریورماه ۱۴۰۲، به همراه همسر خود بهفر لاله زاری، زندانی سیاسی سابق، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت شد.

خانم احمد خان بیگی پس از بازداشت به زندان قرچک ورامین انتقال یافت و چندی بعد به زندان اوین منتقل شد. همسرش بهفر لاله زاری نیز به زندان اوین منتقل شد.

آنها نهایتا در دی ماه سال گذشته، در یک پرونده مشترک توسط شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری، هر کدام از بابت اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت داخلی به چهار سال حبس و بابت تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس، مجموعا ده سال زندان محکوم شدند.

این حکم نهایتا در اسفندماه همان سال، توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی حوزان تایید شد.

رضوانه احمدخان بیگی و بهفر لاله زاری پیش از این نیز از بابت فعالیت های خود سابقه بازداشت و تحمل حبس را داشته‌اند.

 

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

کتاب چرا خدا وجود ندارد آرمین نوابی

دانلود کتاب چرا خدا وجود ندارد نوشته آرمین نوابی

تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت آگاه صادقی، شهروند بهائی

        خبرگزاری هرانا – آگاه صادقی، شهروند بهائی ساکن بوکان علیرغم گذشت حدود سه هفته از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در بازداشت بسر میبرد. بی خبری از وضعیت این شهروند، افزایش نگرانی های خانواده و نزدیکان وی را در پی داشته است. به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آگاه صادقی، شهروند بهائی کماکان در بازداشت بسر میبرد. یک منبع نزدیک به خانواده این شهروند بهائی ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “آقای صادقی حدود سه هفته پیش توسط نیروهای امنیتی در بوکان بازداشت شد. پیگیری نزدیکان این شهروند بهائی جهت کسب اطلاع از آخرین وضعیت و محل نگهداری وی تاکنون بی نتیجه بوده است، امری که به افزایش نگرانی های خانواده این شهروند منجر شده است.” بر اساس گزارشاتی که به دست هرانا رسیده است، ماموران پس از بازداشت این شهروند، به منزل شخصی وی مراجعه کرده و ضمن تفتیش محل، برخی از لوازم شخصی او و خانواده اش را ضبط کرده اند. شهروندان بهائی در ایران از آزادی‌های مرتبط به باورهای دینی محروم هستند، این محرومیت سیستماتیک در حالی است که طبق ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق

بهشت بهانه ای برای جهنم کردن دنیاست

چون درک و فهم ما از زندگی خیلی ناچیز هست و میدونیم که هر لحظه ممکنه یک مصیبتی به ما وارد بشه زندگی توی همچین شرایطی خیلی دشوار و نگران کننده هست و ما براش یک راه حل میسازیم مردم میرن از فال گیر ها و آخوندها میپرسن تا یک سرنخی از آینده بدست بیارن بعد دمبال این هستن که سرنوشت با اون ها رفتار رئوفانه ای داشته باشه یا اینکه از خدا میخوان که به اونها احساس امنیت کاذب میده که این به هیچ دردی نمیخوره