رد شدن به محتوای اصلی

بیش از چهار ماه بلاتکلیفی؛ تداوم بازداشت رضا کوثری در بازداشتگاه اداره اطلاعات مشهد

 

خبرگزاری هرانا – رضا کوثری، شهروند ساکن مشهد علیرغم گذشت بیش از چهار ماه از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در بازداشتگاه اداره اطلاعات این شهر بسر میبرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، رضا کوثری در بازداشت بسر میبرد.

بر اساس اطلاعات دریافتی هرانا، رضا کوثری اواخر بهمن ماه ۱۴۰۲، توسط ماموران اداره اطلاعات در مشهد بازداشت و به سلول انفرادی این نهاد مذکور منتقل شد. وی از زمان دستگیری تاکنون که بیش از چهار ماه است که میگذرد، تنها دو تماس تلفنی کوتاه و یک ملاقات حضوری با خانواده خود داشته است.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این شهروند ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “آقای کوثری که داروساز و صاحب چند داروخانه در مشهد است، در اوخر دی ماه سال گذشته، به بهانه احتکار دارو، داروخانه و انبار وی توسط ماموران اداره اطلاعات در مشهد مورد تفتیش قرار گرفت. سپس پرونده وی به دادگاه عمومی ارسال شد و از بابت نگهداری برخی از داروهای ممنوعه توسط تعزیزات به ۳۰ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد. البته احتمال میرود بازداشت وی به دلیل حمایت از خانواده های جانباختگان و آسیب دیدگان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ و برخی از زندانیان سیاسی صورت گفته است.”

تا لحظه تنظیم این گزارش از اتهامات مطروحه علیه این شهروند اطلاعی حاصل نشده است.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

کتاب چرا خدا وجود ندارد آرمین نوابی

دانلود کتاب چرا خدا وجود ندارد نوشته آرمین نوابی

تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت آگاه صادقی، شهروند بهائی

        خبرگزاری هرانا – آگاه صادقی، شهروند بهائی ساکن بوکان علیرغم گذشت حدود سه هفته از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در بازداشت بسر میبرد. بی خبری از وضعیت این شهروند، افزایش نگرانی های خانواده و نزدیکان وی را در پی داشته است. به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آگاه صادقی، شهروند بهائی کماکان در بازداشت بسر میبرد. یک منبع نزدیک به خانواده این شهروند بهائی ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “آقای صادقی حدود سه هفته پیش توسط نیروهای امنیتی در بوکان بازداشت شد. پیگیری نزدیکان این شهروند بهائی جهت کسب اطلاع از آخرین وضعیت و محل نگهداری وی تاکنون بی نتیجه بوده است، امری که به افزایش نگرانی های خانواده این شهروند منجر شده است.” بر اساس گزارشاتی که به دست هرانا رسیده است، ماموران پس از بازداشت این شهروند، به منزل شخصی وی مراجعه کرده و ضمن تفتیش محل، برخی از لوازم شخصی او و خانواده اش را ضبط کرده اند. شهروندان بهائی در ایران از آزادی‌های مرتبط به باورهای دینی محروم هستند، این محرومیت سیستماتیک در حالی است که طبق ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق

بهشت بهانه ای برای جهنم کردن دنیاست

چون درک و فهم ما از زندگی خیلی ناچیز هست و میدونیم که هر لحظه ممکنه یک مصیبتی به ما وارد بشه زندگی توی همچین شرایطی خیلی دشوار و نگران کننده هست و ما براش یک راه حل میسازیم مردم میرن از فال گیر ها و آخوندها میپرسن تا یک سرنخی از آینده بدست بیارن بعد دمبال این هستن که سرنوشت با اون ها رفتار رئوفانه ای داشته باشه یا اینکه از خدا میخوان که به اونها احساس امنیت کاذب میده که این به هیچ دردی نمیخوره