رد شدن به محتوای اصلی

محروم از درمان؛ گزارشی از آخرین وضعیت رضا اقدسی در زندان اوین

 

 

 

 خبرگزاری هرانا – رضا (غلامرضا) اقدسی، زندانی سیاسی در زندان اوین، علیرغم ابتلا به ناشنوایی، حملات عصبی شدید و درد در ناحیه پاها، از رسیدگی مناسب پزشکی و اعزام به پزشکی قانونی برای دریافت حکم عدم تحمل کیفر محروم مانده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، رضا اقدسی، زندانی سیاسی در زندان اوین، از رسیدگی پزشکی مناسب محروم مانده است.

یک منبع نزدیک به خانواده این زندانی سیاسی ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “علیرغم ابتلای آقای اقدسی به ناشنوایی، حملات عصبی شدید و درد در ناحیه پاها، این زندانی از رسیدگی پزشکی مناسب و همچنین اعزام به پزشکی قانونی برای دریافت حکم عدم تحمل کیفر محروم مانده است. پزشک متخصص رضا اقدسی تأکید کرده که برای جلوگیری از عوارض ناشی از اختلالات ناشنوایی، او نباید در شرایط استرس زا قرار گیرد.”

بر اساس گزارشات دریافتی هرانا، آقای اقدسی تنها نان آور خانواده خود بوده و سه فرزند پسر دارد؛ یکی از آنان مبتلا به اوتیسم است و فرزند دیگرش نیز با بیماری های جسمی متعددی مواجه است. مشکلات خانوادگی آقای اقدسی در خارج از زندان، شرایط تحمل حبس را برای این زندانی سخت تر کرده است.

چندی پیش سازمان پزشکی قانونی بدون تشکیل جلسه و معاینه پزشکی با درخواست عدم توانایی تحمل کیفر این زندانی، مخالفت کرد.

در تاریخ دوم آبان ماه سال ۱۴۰۲، رضا اقدسی، کارگر اخراجی ایران خودرو پس از حضور در شعبه سوم دادسرای اوین بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

وی در آذرماه همان سال، توسط شعبه بیست و ششم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به هشت ماه حبس تعزیزی و از بابت اتهام اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور به سه سال و هفت ماه حبس با احتساب ایام بازداشت قبلی محکوم شد.

منزل شخصی رضا (غلامرضا) اقدسی، از آسیب دیدگان جنگ ایران و عراق، پیشتر در جریان اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ مورد تفتیش نیروهای امنیتی قرار گرفت و ماموران شماری از لوازم شخصی وی و خانواده را ضبط کردند.

FacebookTwitter

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

کتاب چرا خدا وجود ندارد آرمین نوابی

دانلود کتاب چرا خدا وجود ندارد نوشته آرمین نوابی

تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت آگاه صادقی، شهروند بهائی

        خبرگزاری هرانا – آگاه صادقی، شهروند بهائی ساکن بوکان علیرغم گذشت حدود سه هفته از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در بازداشت بسر میبرد. بی خبری از وضعیت این شهروند، افزایش نگرانی های خانواده و نزدیکان وی را در پی داشته است. به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آگاه صادقی، شهروند بهائی کماکان در بازداشت بسر میبرد. یک منبع نزدیک به خانواده این شهروند بهائی ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “آقای صادقی حدود سه هفته پیش توسط نیروهای امنیتی در بوکان بازداشت شد. پیگیری نزدیکان این شهروند بهائی جهت کسب اطلاع از آخرین وضعیت و محل نگهداری وی تاکنون بی نتیجه بوده است، امری که به افزایش نگرانی های خانواده این شهروند منجر شده است.” بر اساس گزارشاتی که به دست هرانا رسیده است، ماموران پس از بازداشت این شهروند، به منزل شخصی وی مراجعه کرده و ضمن تفتیش محل، برخی از لوازم شخصی او و خانواده اش را ضبط کرده اند. شهروندان بهائی در ایران از آزادی‌های مرتبط به باورهای دینی محروم هستند، این محرومیت سیستماتیک در حالی است که طبق ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق

بهشت بهانه ای برای جهنم کردن دنیاست

چون درک و فهم ما از زندگی خیلی ناچیز هست و میدونیم که هر لحظه ممکنه یک مصیبتی به ما وارد بشه زندگی توی همچین شرایطی خیلی دشوار و نگران کننده هست و ما براش یک راه حل میسازیم مردم میرن از فال گیر ها و آخوندها میپرسن تا یک سرنخی از آینده بدست بیارن بعد دمبال این هستن که سرنوشت با اون ها رفتار رئوفانه ای داشته باشه یا اینکه از خدا میخوان که به اونها احساس امنیت کاذب میده که این به هیچ دردی نمیخوره