رد شدن به محتوای اصلی

درخواست اعاده دادرسی سه شهروند در دیوان عالی کشور پذیرفته شد

 

 

خبرگزاری هرانا – در پی پذیرش درخواست اعاده دادرسی، احکام حبس حورانه کورش نیا، کیارمین محمدنژاد و محمدصادق زارع پورنصیرآبادی، شهروندان ساکن شیراز توسط شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور نقض و پرونده آنها جهت رسیدگی مجدد به شعبه هم عرض ارجاع داده شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، احکام حبس حورانه کورش نیا، کیارمین محمدنژاد و محمدصادق زارع پورنصیرآبادی نقض شد.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده یکی از این شهروندان ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “پس از پذیرش درخواست اعاده دادرسی، اواسط خردادماه، شعبه ۳۹ دیوان عالی کشور محکومیت حبس آنها را نقض و جهت رسیدگی مجدد به شعبه هم عرض ارجاع داده است.”

این شهروندان ساکن شیراز در تاریخ چهاردهم اسفندماه سال گذشته توسط شعبه یکم دادگاه انقلاب شیراز به ریاست سید محمود ساداتی از بابت اتهام فعالیت تبلیغی فرقه ایی خلاف و مغایر شرع اسلام هر کدام به پنج سال حبس تحت نظارت با پابند الکترونیکی و پانزده سال محرومیت از حقوق اجتماعی محکوم شده بودند. نهایتا آقای محمدنژاد و خانم کورش نیا توسط دادگاه تجدیدنظر استان فارس به پنج سال حبس تعزیری محکوم شدند.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات حورانه کورش نیا، کیارمین محمدنژاد و محمدصادق زارع پورنصیرآبادی، در تاریخ دهم بهمن ماه ۱۴۰۲، در شعبه اول دادگاه انقلاب شیراز برگزار شده بود.

این افراد به همراه یک شهروند دیگر به نام عطیه رنجوربناب در تاریخ بیست و هفتم آذرماه ۱۴۰۲، توسط شعبه ۱۴ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شیراز بابت اتهامات عضویت در جمعیت های معارض کشور و فعالیت تبلیغی فرقه ایی خلاف و مغایر شرع اسلام تفهیم اتهام شدند. برای حورانه کورش نیا، کیارمین محمدنژاد و محمدصادق زارع پورنصیرآبادی بابت اتهام عضویت در جمعیت های معارض کشور قرار منع تعقیب صادر و عطیه رنجوربناب از هر دو اتهام تبرئه شد.

حورانه کورش نیا، کیارمین محمدنژاد، محمدصادق زارع پورنصیرآبادی و عطیه رنجوربناب، شهروندان ساکن شیراز مورخ ششم مهرماه سال گذشته توسط نیروهای امنیتی در شهرستان سروستان بازداشت شدند. این شهروندان پس از گذراندن حدود یک ماه بازداشت در بازداشتگاه اطلاعات سپاه و زندان عادل‌ آباد شیراز هر کدام با تودیع وثیقه سه میلیاردی آزاد شدند.

پیشتر یک منبع مطلع ضمن تایید این خبر به هرانا اطلاع داده بود که دلیل بازداشت این افراد، پخش کردن تراکت هایی با محتوای گفته های محمدعلی طاهری، بنیانگذار عرفان حلقه بوده است.

 

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

کتاب چرا خدا وجود ندارد آرمین نوابی

دانلود کتاب چرا خدا وجود ندارد نوشته آرمین نوابی

تداوم بازداشت و بی خبری از وضعیت آگاه صادقی، شهروند بهائی

        خبرگزاری هرانا – آگاه صادقی، شهروند بهائی ساکن بوکان علیرغم گذشت حدود سه هفته از زمان دستگیری، کماکان به صورت بلاتکلیف در بازداشت بسر میبرد. بی خبری از وضعیت این شهروند، افزایش نگرانی های خانواده و نزدیکان وی را در پی داشته است. به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، آگاه صادقی، شهروند بهائی کماکان در بازداشت بسر میبرد. یک منبع نزدیک به خانواده این شهروند بهائی ضمن تایید این خبر به هرانا گفت: “آقای صادقی حدود سه هفته پیش توسط نیروهای امنیتی در بوکان بازداشت شد. پیگیری نزدیکان این شهروند بهائی جهت کسب اطلاع از آخرین وضعیت و محل نگهداری وی تاکنون بی نتیجه بوده است، امری که به افزایش نگرانی های خانواده این شهروند منجر شده است.” بر اساس گزارشاتی که به دست هرانا رسیده است، ماموران پس از بازداشت این شهروند، به منزل شخصی وی مراجعه کرده و ضمن تفتیش محل، برخی از لوازم شخصی او و خانواده اش را ضبط کرده اند. شهروندان بهائی در ایران از آزادی‌های مرتبط به باورهای دینی محروم هستند، این محرومیت سیستماتیک در حالی است که طبق ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق

بهشت بهانه ای برای جهنم کردن دنیاست

چون درک و فهم ما از زندگی خیلی ناچیز هست و میدونیم که هر لحظه ممکنه یک مصیبتی به ما وارد بشه زندگی توی همچین شرایطی خیلی دشوار و نگران کننده هست و ما براش یک راه حل میسازیم مردم میرن از فال گیر ها و آخوندها میپرسن تا یک سرنخی از آینده بدست بیارن بعد دمبال این هستن که سرنوشت با اون ها رفتار رئوفانه ای داشته باشه یا اینکه از خدا میخوان که به اونها احساس امنیت کاذب میده که این به هیچ دردی نمیخوره