رد شدن به محتوای اصلی

تهران؛ ایمان حسنوند زیر شکنجه اداره آگاهی جانباخت


 ایمان حسنوند شهروند  اهل شهرستان خرم‌آباد مرکز استان لرستان که حدوداً چهار ماه پیش توسط نیروهای اداره آگاهی در تهران با توسل به خشونت بازداشت شده بود، زیر شکنجه این نهاد امنیتی جانباخت.

بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، ایمان حسنوند جوان ۳۰ ساله و اهل خرم‌آباد پس از ۱۱۴ روز بازداشت (سه ماه و ۲۴ روز)، روز شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ (۱۳ ژانویه ۲۰۲۴) زیر شکنجه ماموران امنیتی در اداره آگاهی تهران جانباخت.
به گفته یک منبع مطلع، نهادهای امنیتی امروز با خانواده این شهروند تماس گرفته و آنها را از مرگ فرزندشان مطلع ساخته و نسبت به رسانه‌ای کردن این موضوع به آنها هشدار داده‌اند.

ایمان حسنوند شامگاه پنج‌شنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ (۲۱ سپتامبر ۲۰۲۳) در جریان هجوم نیروهای اداره آگاهی مه محل زندگیشان در تهران با توسل به خشونت و در حالی که به شدت مجروح شده بود بازداشت شد. هم‌زمان مجید رضایی جوان ۳۲ ساله دیگر اهل خرم‌آباد در جریان این حمله و در حالی که قصد فرار داشت با شلیک مستقیم این نیروها از ناحیه سر هدف دو گلوله قرار گرفت و در دم کشته شد.

همان زمان فیلمی از ایمان حسنودن منتشر شد و در حالکی که مجروح و در بازداشت به سر می‌برد، یکی از ماموران امنیتی بر سر وی داد می‌زد تا خود را معرفی و بگوید که به چه لقبی معروف بوده است. این فیلم در اختیار هه‌نگاو قرار دارد.

هه‌نگاو پیشتر گزارش داده بود که، این دو جوان از دوستان ایمان همتی بودند که روز دوشنبه ١ خرداد ماه سال جاری، با ضربات باتون و شلیک مستقیم به ناحیه سر، توسط نیروهای انتظامی در تهران کشته شد. وی نیز ٣۵ ساله و اهل خرم‌آباد بود.

نظرات

پست‌های معروف از این وبلاگ

کتاب چرا خدا وجود ندارد آرمین نوابی

دانلود کتاب چرا خدا وجود ندارد نوشته آرمین نوابی

اولین اعتصاب در سال جدید؛ کارگران راه آهن خراسان دست از کار کشیدند

    کارگران خط و ابنیه فنی در کرمان. آرشیو    کارگران راه آهن خراسان روز چهارشنبه اول فروردین، به دلیل پرداخت نشدن حقوق و مزایای خود دست از کار کشیدند تا عملا نخستین اعتصاب کارگری در سال جدید را رقم بزنند. کانال تلگرامی کارگران و کارکنان نگهداری خط و ابنیه فنی راه آهن نوشت که حقوق و مزایای آخر سال این کارکنان پرداخت نشده و با قرار گرفتن در ماه رمضان و ایام نوروز، آنها با مشکلات متعددی روبرو شده‌اند. مشکلات کارگران راه‌آهن تنها مربوط به یک استان خاص نیست و در بسیاری از استان‌ها این روند حاکم است. در این ارتباط، خبرگزاری ایلنا روز ۲۴ اسفند سال ۱۴۰۲ اعلام کرده بود که شماری از کارگران پیمانکاری شاغل راه‌آهن که در بخش نگهداری از خطوط ریلی کار می‌کنند، می‌گویند: «بخشی از حقوق ماه گذشته را طلبکاریم و در عین حال، با سپری شدن روز مرد، عید مبعث و ۲۲ بهمن خبری از پرداخت مزایای این ایام نیست.» ایلنا تاکید کرده بود آن‌ها خواستار رفع تبعیض در پاداش، حقوق و مزایای مزدی نسبت به کارگران رسمی و قرارداد مستقیم هستند. آن گونه که گزارش‌ها نشان می‌دهد، کارگران پیمانی راه آهن از مزد کمتر و شمار

حقوق پایمال شده مردم قشقایی

حقوق پایمال مردم قشقایی ها در بخش اول نگاهی بسیار مختصر به تاریخ قشقایی ها می اندازم و به معرفی ایل قشقایی می پردازم و در بخش دوم به حقوق سلب شده قشقایی ها توسط دولت جمهوری اسلامی ایران خواهم پرداخت. مردم قشقایی در تاریخ معاصر ایران قشقایی ها ترک زبان هستند و به گویشی از زبان های اغوز غربی تکلم می کنند، مرکز اصلی ایل قشقایی در استان فارس است.